بهمن ۲۸، ۱۳۸۸

هیس!

گفته بودم آرام بیایی!
غصه‌های من تازه به خواب رفته بودند.

۴۵ نظر:

  1. غم اصلا نیازی نداره کسی بیدارش کنه خدا رو شکر همیشه چشماش بازه یه وقت نخندی

    پاسخحذف
  2. سلام به دوست خوب و عضو جدید گروه
    خوش اومدی

    برای شروع می تونم بگم فوق العاده بود
    ممنونم
    بسیار عالی

    پاسخحذف
  3. یادم رفت اومدنت رو تبریک بگم....

    خوش اومدی

    پاسخحذف
  4. سلام به شما، تبريك ميگم ورودتون رو به اين وبلاگ

    كارتون رو دوست داشتم موفق باشين

    پاسخحذف
  5. سلام عمو اغلون يا اغلان يا اغلن يا بالاجا كيشي
    خوش اومدي.بالاجا كيشي رو درست اومدم يا شما چيز ديگه اي ميگيد.اين تركيش بود نمي دونم تكمنيش چه جوريه.
    قابل توجه همه@
    اين خاله نزديكاي تولدشه خواسته يه كار جديد بكنه ، عمو اغلن رو دعوت كرده تا توي تولدش از اين رقصاي تركنمي داشته باشيم. كلاه پشمياتون رو آماده كنيد .حركت پاها رو هم هماهنگ كنيد.
    آخي ياد مسابقات اسب دواني افتادم....
    مديونيد اگه فكر كنيد به خاطر همگروهي تازه وارد ياد اين چيزا افتادم.:)))

    پاسخحذف
  6. همين كه دلم اسمشو ميشنوه،غصه هاش سوژه خوشحالي پيدا ميكنن!انگاري قرص اكسي چيزي خورده باشن

    پاسخحذف
  7. جالب بود جناب اغلن...چون نمیدونم باید مطابق معمول به کسی نگو بگم عمو اغلن یا خاله اغلن.......

    پست خوبی بود.خوبه که خودتم یواش اومدی.گرچه غم های ما اصلا اهل خواب رفتن نیستن.همیشه بیدارن

    پاسخحذف
  8. سلام
    به به.اولین پستت که خیلی قشنگ بود.به جمع صمیمانه به کسی نگو خیلی خیلی خوش آمدی
    @ پارسا
    خوبه اغلن گفته آرام بیائی تو اینجوری آمدی . اگه گفته بود با ساز و دهل بیائید تو چه جوری می آمدی؟

    پاسخحذف
  9. الو عمو نگاه هستي.گوشيو بردار الو الو
    هنوز من گير او مصراع سومم.يا با زبون خوش بگو مفهومش چي بود يا ازت خواهش كنم.

    پاسخحذف
  10. سپاهان باخته نگاه جان ناراحته. پرسپولیس هورا.اغلن جان بهتره اینجا عادت کنی به خارج از پست کامنت گذاشتن.

    پاسخحذف
  11. @پارسا

    سلام عزيزم من نوشتم معنيش رو برات توي پست قبلي خيلي ساده بود داري سر به سرم ميزاري

    @زروان

    مگه بوي گند تباني رو احساس نمي كني ما مي خواستيم كه پيروزي شما به ما نرسه
    سپاهان كه قهرمانه مي خواستيم ذوب آهن هم نائب قهرمان بشه

    پاسخحذف
  12. @ نگاه
    عمو اینها توجیهه. تازه بازی آخرتون هم با پرسپولیسه . جام باشگاه های آسیا هم شروع میشه. شب دراز و قلندر بیدار آقا نگاه. تازه مگه چقدر با ذوب فاصله داره شش امتیاز.

    پاسخحذف
  13. به به به به عمو اغلن .. خوش اومدي ..
    ساقلاسن قارداش . ساقل.

    @بهانه
    كجايي خاله ؟؟ بيا يه تريپ نژاد پرستي بريم
    به هر حال اغلن تركمن هست و شما ترك . من هم واسه من !!!

    پاسخحذف
  14. @زروان

    ما قهرمانيم ما قهرمانيم ما قهرمانيم

    به قول خالمون

    سرتو بالا كن
    جدول نگاه كن

    زروان حيا كن
    پرسپوليسو رها كن

    آيكن يه اصفهاني دو آتيشه

    پاسخحذف
  15. پرسپوليس قهرمان ميشه خدا مي دونه كه حقشه.......
    سپاهان سپاهان ما داريم مياييم
    دقيقه 96 يادت نره
    سپاهان سوراخه
    نگاه حيا كن
    پرسپوليس رو نگاه كن
    تازشم مصراع سومت ضايع بود (ايكون زبون درازي):))

    پاسخحذف
  16. همه@
    بابا بزارین این عمو یکی دو تا کامنت بزاره با جو اینجا آشنا بشه بعد سر به سر هم بزارید

    عمو اغلن@
    روز اول یکمی سخته ولی عادت می کنی به خصوص به شیطنت های پارسا( بچه ست دیگه )

    پاسخحذف
  17. عمو ها و خاله ها اين آخرين بار ميگم
    بزارين و بزار غلطه بذارين يا بذار درسته.از گذاشتن مياد نه گزاردن.گزاردن براي نماز و اين جور چيزهاست.هيچ وفت توي عاميانه نوشت از "ز" استفاده نكنيد.
    حالا نمي خوام اسم ببرم كيا غلط مي نويسن
    ولي اول اسمشون ساراست يكي ديگشون هم نگاهه ولي اسم اصليش حسينه مي خواد ريا نشه مي گه نگاه.



    اقا صاحاب پست كجا رفت؟الو اغلن الو كجايي گوشيو بردار
    سپاهانم سوراخه(از همون آيكوناي قبلي)

    پاسخحذف
  18. آقايون و خانمها
    يه اعتراف مي خوام بكنم
    بعد از صدو بيست بار خوندن شعر قبلي فهميدم منظور نگاه چي بوده.بيچاره درست نوشته كه.چرا اينقدر بخيليد .بچم ناراحت شد.ها..... كي؟ من ايراد گرفتم.بعداز ظهريا بودن

    پاسخحذف
  19. @ همه
    خیلی خیلی ممنون‌م که من رو هم به جمع صمیمی خودتون پذیرفتید و خیلی راحت من رو به عمو بودن ارتقاء دادید! امیدوارم که بتونم درخور این‌جا مطلب آماده کنم.

    @ سارا
    بعضی وقت‌ها غم خواب‌ش می‌گیره دیگه.
    خیلی ممنون بابت خوش‌آمدگویی

    @خاله قاصدک
    خواهش می‌کنم؛ لطف داری.

    @ نگاه
    از شما هم ممنونم.
    اصفهانی هستی؟ من هم دوسال اصفهان بودما! خلاصه اون موقع خیلی می‌رفتم استادیوم ۲۲بهمن و کلی سپاهان رو تشویق می‌کردم البته بشرطی که تیم مقابلش استقلال نبود. ولی امسال فکر کنم سپاهان با مربی‌گری ژنرال ما قهرمان بشه!


    @پارسا
    اون بالاجاکیشی رو نفهمیدم ولی بالا رو بعنوان دلبند استفاده می‌کنند.
    مثل این‌که خوب موقعی اومدم، تولد خاله هم هست.
    ای روزگار؛ دیگه کسی از اون کلاه‌ها نداره که! ولی به هرحال ترکمن‌ها نسبت به بقیه اقوام فکر می‌کنم بیش‌تر سنت‌هاشون رو حفظ کردند که هم خوبه و هم بد! مسابقات اسب‌دوانی رو هم هستم ناجور، بیا با هم بریم!

    @ آشنا
    این‌جوریه دیگه!

    @عمو رضا
    امیددارم که غصه‌هاتون برای همیشه خواب‌ش بگیره.

    @ زروان
    مرسی؛ جمع واقعاً صمیمانه‌ست.
    پرسپولیس که تیم نیست! (ببخشیدا)

    @فرشاد
    قضیه‌ی نژادپرستی چیه؟ من نیستما گفته باشم!

    پاسخحذف
  20. عمو اغلن
    به تركي "بالاجا" يعني كوچك
    "كيشي"هم يعني مرد
    همش با هم ميشه مرد كوچك يا به عبارتي اغلن
    خيلي مخلصيم

    پاسخحذف
  21. تبریک...تبریک
    آخ جون همزبون!!!

    پاسخحذف
  22. راستی من یه دوستی دارم که اوایل میگفت همه ترکن مگر اینکه خلافش ثابت بشه!! بعد کم کم نظریه شو تکمیل کرد......... الان میگه همه ترکن حتی اگه خلافش ثابت بشه!!!

    پاسخحذف
  23. پارسا@
    همش به من گیر میدی اصلا دوست دارم این جوری بگم...... بزارین راحت باشممممممممم

    پاسخحذف
  24. @ پارسا و سارا
    آن که پارسا میگه حتی تو زبان کتابت هم توش شک و شبهه زیاده( بگذارید بجای بگزارید ) چه برسه به زبان محاوره . سارا هر چی دلت میخواد بگو.اصلا بنویس :بضارید . عجب کامنتی گضاشتم ها :)

    پاسخحذف
  25. عمو زروان@
    مرسی از حمایتت....باهاتون موافقم بضارید خوشگل تره

    چیه پارسا مشکلی هست؟

    پاسخحذف
  26. ببين ما نيستيم اينجا چه خبره !!!

    @اغلن
    آقا ما اينجا ترك زياد داريم و هر روز داره تعدادش زياد ميشه!!!!!

    پاسخحذف
  27. @ سمیه و فرشاد
    من از همین کامنت‌ها متوجه تعداد زیاد ترک‌ها و کسیانی‌که ترک نیستند ولی تر‌ک‌ها را دوست دارند شدم

    پاسخحذف
  28. به به چه خبر شده اینجا!
    ما یه چند روز نبودیما!
    با این که من از خانواده ی به کسی نگو های عزیز نیستم ولی اجازه بدید و بزارید(این به لجِ م.پارسا!)تبریک بگم اومدن دوست جدیدم رو!
    @عمو اغلن!
    هنوز اسم شما رو نتونستم با تلفظ درست بگم!(از بی سواتی منه!)
    @نگاه:
    دادا با اینکه دوست داریم ولی فقط
    پـــــرســــپــــولــــیــــس!
    دو فصل پیش رو یادت بیار، دقیقه 96!
    تاریخ تکراره دادا!
    @همه:
    راستی بازم سلام من دوباره اومدم!

    پاسخحذف
  29. اِ،من يادم رفت تبريك بگم،بذاريد(بخاطر م.پارسا)منم تبريك بگم
    تبريك ميگم،موفق باشيد

    پاسخحذف
  30. @oghlon:
    خواندیم!ممنون.
    نظر واسه ی متن رو یادم رفت:
    شرمنده دیگه ما خانوادگی همین جوری هستیم بلد نیستیم وقتی میریم جایی هوار نزنیم! حتما باید وقتی میریم جایی همه بیدار شن آخه ما تشریف فرما شدیم مثلن،غم و شادی هم نداره!تازه نیستی توی مهمونی هامون رو ببینی 30 نفر آدم، همه هم با هم حرف میزنن! جالبش اینجاست که همه هم حرف بقیه رو متوجه میشن!

    پاسخحذف
  31. @ آشنا
    ممنونم.

    @ میچیکو
    من به این توانایی‌های خانواده‌ی شما حسودی‌م شد؛ ولی برعکس توی خانواده‌ی ما (و مخصوصاً خودم) خیلی آرام و آهسته می‌رویم، می‌آییم، صحبت می‌کنیم والخ.

    پاسخحذف
  32. هی فلانی ...
    نباید بدین کشور آرام و خواب ...

    پاسخحذف
  33. یک بنده خدائی یک پستی بذاره. یک ماه قبل سر نوبت نصف شب پست گذاشتن هم دعوا بود.فاصله پست هامون از 5 ساعت بیشتر نمی شد. راستی جای الهام هم خیلی خالیه.

    پاسخحذف
  34. عمو زروان ممنون از اينكه مجبور كردي چيز بيشتري ياد بگيرم.خدا لغت نامه دهخدا رو برامون حفظ كنه:)
    چند نمونه از گذاشتن و گزاردن رو از لغت نامه دهخدا ميارم شايد حرف مرحوم رو قبول كنيد.
    ------------------------
    گذاشتن:
    [ گ ُ ت َ ] (مص ) ۞ نهادن . (برهان ). هشتن . قرار دادن . وضع کردن . برجای نهادن : عذب ؛ گذاشتن چیزی را. مغادرة؛ ماندن و گذشتن . اغدار؛ سپس گذاشتن شتر و گوسپند را. حشر؛ به چرا گذاشتن ستور را شباروز. اسجال ؛ گذاشتن مردمان را. خذلان ؛ گذشتن یاری را. جمام ؛ گذاشتن آب را تا جمع شود. تقطیع؛ گذاشتن اسب رمه ٔ اسبان راو از ایشان جدا شدن . خالاه ؛ گذاشت آنرا :
    خروشان زن آمدبه بهرام گفت
    که کاه است لختی مرا در نهفت
    بهائی جوالی همی داشتم
    به پیش سپاه تو بگذاشتم (فردوسي)

    از مجلستان هرگز بیرون نگذارم
    از جان و دل و دیده گرامی تر دارم (منوچهري)
    بسان سنان نیشتر داشتند
    همی بر کژآکند بگذاشتند(اسدي-گرشاسب نامه)
    به شادکامی شب را گذاشتی برخیز
    به خدمت ملک شرق روز را بگذار.(فرخي)

    گرو گذاشتن -كسر گذاشتن -شب گذاشتن -حق گذاشتن -بار گذاشتن -بجا گذاشتن -دم گذاشتن -پس گذاشتن -كپه گذاشتن -تخم گذاشتن -راه گذاشتن -رخت گذاشتن -رسم گذاشتن -رشك گذاشتن -پيش گذاشتن .......

    پاسخحذف
  35. گزاردن:
    [ گ ُ دَ ] (مص ) (از: گزار + دن ، پسوند مصدری ). گزاریدن . گزاشتن . جزو اول ویچار ۞ (شرح کردن ، توضیح دادن )، سانسکریت ویچاریتی ۞ (سنجیدن ، تأمل کردن ، وارسی کردن )، ویچارا ۞ (تأمل ، سنجیدن )، ویچارانا ۞ (تامل ، شرح دادن )، پهلوی ویچاریشن ۞ ویچارتن ۞ . و رجوع شود به هوبشمان ایضاً. (حاشیه ٔ برهان چ معین ). || ادا کردن . انجام دادن . بجا آوردن چنانکه در نماز، طاعت ، حق ،شکر، شغل ، کار، مقصود، فرض ، فریضه ، حج :
    شب سده است یکی آتش بلندافروز
    حق است مر سده را بر تو حق او بگزار(فرخي)

    بگزار بشکر حق آن کس
    کو کرد دل تو عقل را کان .(ناصر خسرو)

    گفت بترسم که یزدان را شکر بواجبی نتوانم گزارد. (نوروزنامه ).
    منت بکن و فریضه ٔ حق بگزار
    و آن لقمه که داری ز کسان باز مدار.(خيام)

    در سرم افکنده چرخ بر که سپارم عنان
    بر لبم آورده جان با که گزارم عنا.(خاقاني)
    شکر گزاردن -حج گزاردن -حق گزاردن -خدمت گزاردن -نماز گزاردن -پیام گزاردن -خواب گزاردن -سپاس گزاردن ......

    پاسخحذف
  36. حالا يه چيز جالب كه امروز فهميدم از گذاشتن و گزاردن:
    طبق اسناد موجود از لغت نامه دهخدا گاهي شده و ميشه كه گزاردن رو با "ذ" نوشت ولي هيچ وقت نميشه گذاشتن رو با"ز" نوشت.
    پس "بزار " غلطه بذار درسته.
    اينم لينك دهخدا:
    http://www.loghatnaameh.com/dehkhodasearchresult-fa.html?searchtype=0&word=2q%2fYstin2LHYr9mG
    از اين به بعد هم توي متناتون قلط املاعي نظاريد.
    سپاهانم سوراخه

    پاسخحذف
  37. @ م.پارسا
    عمو خوشم میاد از این سن اهل تحقیق و مستند صحبت کردن هستی . باریکلا.اما
    1- پسر خوب این زیر که نوشته پیام گزاردن خوب کامنت چیه از جنس پیام نیست؟ کامنت ،نظره و نظر هم از جنس پیامه.
    2-بعد هم کلمه گذاشتن فارسیه و در هر دو معنا بکار می رفته بعد که الفبای عربی آمده یکی با ذال نوشته یکی با ز و به تدریج واسه هر کدوم یک معنا درست کرده اند. تو همین لغت نامه هم دقت کن ببین چقدر معناشون به هم نزدیکه.
    3- اگر ثابت بشه که نوشتن گذاشتن تو زبان رسمی اشتباهه که خیلی بعیده تو نوشتن محاوره به نظر من اصلا اشکالی نداره.زبان یک چیز خشک که نیست به مرور تغییر می کنه و وقتی مخاطب می فهمه طرف داره چی میگه اشکالی نداره به خودمون زحمت بدیم تو محاوره نویسی
    4- سارا دیدی چه کاری دستمون دادی؟ :)

    پاسخحذف
  38. @ م.پارسا
    5- عمواتفاقا هر دو تا بزارین که سارا نوشته درسته . بزارین اول به معنای اجازه بدهید ( تامل کردن) و بزارید دوم به معنای کامنت گزاشتن ( پیام گزاردن) هست.

    پاسخحذف
  39. عمو زروان@
    خوشم مياد مثل خودم "چيزي"يعني مغلطه كاري.شما احيانا از فلاسفه يوناني نيستي.
    سه تا بزاريد داشت نه دوتا
    من سارا و نگاه رو گفتم چون سارا رو باجنبه ديدم و نگاه رو كه خوب رفيقمه.نخواستم ديگران رو بگم كه ناراحت بشن.
    ولي مي تونستي اينجوري بگي
    هيچ آدابي و ترتيبي مجو
    هرچه مي خواهد دل تنگت بگو:))
    به هر حال لذت مي برم وقتي ميبينم بعضيا هستن كه آدم وقتي ميخواد بحث كنه بايد اطلاعاتشو قوي كنه.ممنون
    ولي بزار غلطه سپاهانم سوراخه

    پاسخحذف
  40. @ م.پارسای گل
    عمو خوشم میاد که پایه بحثی. ما که مغلطه کار هستیم تو ایران باشی و مغلطه نکنی کارت پیش نمیره ولی سوفسطائیان که مغلطه (سفسطه) می کردند رسما جزء فلاسفه یونان محسوب نمی شوند.
    من واقعا حواسم به بزارید سوم یعنی سربه سر بزارید نبود.سر به سر گزاشتن که جزء این تعاریف لغت نامه دهخدا نیست . تازه معناش به گزاشتن به معنای انجام دادن نزدیکتره تا گذاشتن به معنای نهادن . آن دو مورد قبلی را قبول داری که درست بوده؟
    سپاهان هم که سوراخه شکی توش نیست فقط پرسپولیس

    پاسخحذف
  41. @عمو زروان سنبل
    توي يه دوره اي در يونان حدودا زما سقراط عده اي از فلاسفه پيدا شدن كه بهشون مي گفتن سوفسطائيان كه كارشون اين بود كه دور هم بشينن و مثلا بگن توي اين حوض آب هست يا نيست و با دليل ثابت كنن.
    اين روش مغلطه شما هم از نوع "استنتاج حق از باطله" كه يه چيز درست رو ميگيد و آخرش يه نتيجه غلط ميگيريد.و ذهن ديگران بيشتر به سمت اون مطالب درست ميره و قبول مي كنن.بنده وقت گفتم هر چيز كه معني گذاشتن بده با"ذ" و هر چيز كه معني گزاردن بده با "ز" نوشته ميشه.واقعا كاري هم به نوشته سارا نداشتم.اگه يادتون باشه قبلا توي به همه بگو هم اينو نوشته بودم.
    عمو زروان ببخشيد من اينجوري بحث كردن رو دوست دارم.ولي اگه احساس مي كني زياده روي مي كنم بگو .قول ميدم ديگه بحث نكنم. اگه هم فكر مي كني ممكنه ناراحتي پيش بياد ادامه نديم.
    كلا همه سوراخن بجز پرسپوليس و بارسلونا

    پاسخحذف
  42. @ م.پارسا
    من که عاشق بحثم و تقریبا نزدیک به محاله که از بحث ناراحت بشم تو هم که پایه ای فقط نمی دونم بقیه بچه ها نظرشون راجع به بحث ما چیه.اگه بگن خوبه.
    حرفت درسته ولی من می گم سوفسطائیان جزء فلاسفه نیستند. فلسفه اصولا در تقابل با نظرات سوفسطائیان شکل گرفت.
    اگه یک چیز درست بگم آخرش به نتیجه غلط برسم میشه استناج باطل از حق . از کامنتت این طور نتیجه میشد که منظورت کامنت های سارا و نگاهه .ولی تو این کامنت ها به نظر من اشکالی نیست حتی از نظر لغت نامه دهخدا.البته من نظرم قبلش به این صراحت نبودها سندی که تو از لغت نامه دهخدا دادی دیدم تصادفا هر سه مورد از نظر کتابت و دستور زبان هم درسته . در اصل نظر من همون آزادی نوشتن املای کلمات در زبان محاوره ای بود و هست.

    پاسخحذف