زروان هم که اول این پست رو نوشت حرفی از کاهن و موبد و نمیدونم شیخ و کس دیگه ای نبود.الان هم اگه بگین کاهن به نوعی محدود می کنید نوشته تون رو.علاوه بر این کاهنان پیشگو نبودند. اون آدرس کتیبه دوم هم نیازی نیست اصلا بهش.
@ رضا کاهن بزرگ رو میشه برداشت . ولی اگه کتیبه دوم رو برداره میشه همون پست قبلی که می گفتید عنوان با خود پست مرتبط نیست. من تاکید دارم که کتیبه دوم تو این پست ها باشه اگه بخواهیم برش داریم باید یک چیز دیگه جاش بذاریم که به کتیبه ربط داشته باشه . شما پیشنهادی ندارید؟
@ رضا همیشه که کاهن رو نمیاریم چون این یک پست روزمره بود. خواستیم که با کتیبه مرتبط تر بشه . در ضمن من متخصص همه نوع کاهنی هستم و اکثریت قریب به اتفاق آنها پیشگو بودند. البته می تونستیم بگیم شمن و تناسب بیشتری با موضوع داشت ولی کسی نمی دونه شمن یعنی چی . کدوم کاهن ها پیشگو نبودند؟
زروان حداقل الان همه میدونن که دیگه ارتباط متن و عنوان چیه.اگه اینجوری باشه هی باید توی پست بعدیتون بنویسین کتبه چندم و کتیبه فلانم. کسی هم ندونه دیگه از نوع متن می تونه بفهمه.کاهنان که خیلی خیلی زیادن ولی توشون چندتا معروف پیشگو میشن.مث حوزه خودمون که سرشار از آخونده ولی از این همه چند تا شون مرجع میشن.معمولا اون کاهنان بزرگ میشن پیشگو.حالا بماند که پیشگویی هاشون چی هست و اصلا به چه دردی می خوره. متن خودش گویا هست.
زروان بعد اصلا چرا کاهن بزرک؟؟ مگه کتبه ها همه مال کاهناست؟ یا این که اصلا نوشتن کاهن بزرگ باعث اعتبار متن میشه یا بی اعتباریش؟ از نظر من بی اعتباری.چرا اصلا باید حرف یک کاهن واسه من مهم باشه.یا این که حرف درستی مثل این چرا باید توسط یه کاهن بزرگ گفته بشه؟
@ رضا در مورد کتیبه دوم به نظر من سلیقه است من ترجیح میدهم باشه یا یک عبارت دیگه جای اون بیاد . نظرت رو تا حدی قبول دارم ولی به نظر خودم چنین عبارتی باشه بهتره در مورد کاهن و آخوند هم باید بگم که اینها خیلی فرق دارن . روحانیت در ادیان غیر ابراهیمی مبتنی بر شهوده در ادیان ابراهیمی مثل یهود و اسلام و مسیحیت مبتنی بر شهود نیست . روحانیون درس می خوانند و روحانی می شوند.در ادیان باستانی و کاهن ها اصل بر شهود و آموزش شهود و ارتباط با ماوراست .به عقل و نقل کمتر کار دارند.پس خیلی فرق می کنه. از جدی گذشته کاهنی که هزاران سال بعد رو پیش بینی می کنه بزرگ نیست؟ @ سارا ممنون از نظرت .بله حتما عبارت های بهتری هم هست ولی این به نظر من رسیده فعلا .اشکالی نداره تو با عبارتی که دوست داری پست سریالی بگذار . فعلا جمع بندی نکردیم اینها جنبه آزمایشی داره. تو یک پست خوب با عبارت خوب مد نظرت بگذار و نظرها رو به سمت ان عبارت جلب کن
زروان اول روشن کنم که هرگز به هیچ پیشگویی اعتقاد نداشته و ندارم چه از جانب کاهن چه اخوند چه هر کس دیگه. به بیش بینی کمی اعتقاد دارم اونم فقط در صورتی که علمی و مبتنی بر علم باشه.
دوم هم این که خود پست یک کنایه طنزآمیز داره که با آوردن کاهن بزرگ و کتیبه دوم در تضاد قرار میگیره.کاهنان حتی به فرض پیشگو بودن طناز نیستند.اگه صرف کتیبه باشه میتونیم طنزش رو قبول کنیم که حتی نیشی هم به کتیبه زده اما کاهن دیگه کمی زمخته واسش.
@ رضا من اعتقاد دارم به پیشگویی ولی نه هر پیشگویی ای. شما باید به پیش بینی زیاد اعتقاد داشته باشی که :) در مورد حذف کاهن بزرگ هم کم و بیش موافقم ولی میچیکو نیست باید نظر خود نویسنده رو هم بدونیم. کتیبه دوم به نظر من لطمه ای به طنز نمی زنه
زروان در مورد پیش بینی نگرفتم منظورت رو. در مورد حذف هم تمام اینها نظره و اصلا نیازی به اعمالش نیست.ما باید نقدمون رو از پست بگیم.حالا چه اعمال بشه چه نشه
واقعا عجيب هستند كه يه سانديس هم مي تونه گاهاً رأيشون رو عوض كنه و يه مقدار پول مي تونه باعث بشه كه به جاي اينكه كنار هموطنانشون واستن روبروشون واستن و ...
عمو نگاه نه سانديس و نه مقداري پول نيست كه باعث اينكار ميشه. همونطور كه توي دربند گفتي اين اعتقاداتشونه كه باعث ميشه طرف همه كاري بكنه مثل همون چيزايي كه اون روز گفتي
یاد ِ محرم بخیر !
پاسخحذفخب نمیشه گفت چندان مناسبتی داره با این روزها
پاسخحذفبرای محرم پست خوبی بود
دو خط وسطی خوبه ولی خط اول و آخرش زیادیه.
پاسخحذفکاهن بزرگ گفت و کتبه دوم را اگه برداری بهتر میشه.
زروان هم که اول این پست رو نوشت حرفی از کاهن و موبد و نمیدونم شیخ و کس دیگه ای نبود.الان هم اگه بگین کاهن به نوعی محدود می کنید نوشته تون رو.علاوه بر این کاهنان پیشگو نبودند.
پاسخحذفاون آدرس کتیبه دوم هم نیازی نیست اصلا بهش.
این بود انشای من
@ رضا
پاسخحذفکاهن بزرگ رو میشه برداشت . ولی اگه کتیبه دوم رو برداره میشه همون پست قبلی که می گفتید عنوان با خود پست مرتبط نیست. من تاکید دارم که کتیبه دوم تو این پست ها باشه اگه بخواهیم برش داریم باید یک چیز دیگه جاش بذاریم که به کتیبه ربط داشته باشه . شما پیشنهادی ندارید؟
@ رضا
پاسخحذفهمیشه که کاهن رو نمیاریم چون این یک پست روزمره بود. خواستیم که با کتیبه مرتبط تر بشه . در ضمن من متخصص همه نوع کاهنی هستم و اکثریت قریب به اتفاق آنها پیشگو بودند. البته می تونستیم بگیم شمن و تناسب بیشتری با موضوع داشت ولی کسی نمی دونه شمن یعنی چی . کدوم کاهن ها پیشگو نبودند؟
زروان
پاسخحذفحداقل الان همه میدونن که دیگه ارتباط متن و عنوان چیه.اگه اینجوری باشه هی باید توی پست بعدیتون بنویسین کتبه چندم و کتیبه فلانم.
کسی هم ندونه دیگه از نوع متن می تونه بفهمه.کاهنان که خیلی خیلی زیادن ولی توشون چندتا معروف پیشگو میشن.مث حوزه خودمون که سرشار از آخونده ولی از این همه چند تا شون مرجع میشن.معمولا اون کاهنان بزرگ میشن پیشگو.حالا بماند که پیشگویی هاشون چی هست و اصلا به چه دردی می خوره.
متن خودش گویا هست.
زروان
پاسخحذفبعد اصلا چرا کاهن بزرک؟؟ مگه کتبه ها همه مال کاهناست؟
یا این که اصلا نوشتن کاهن بزرگ باعث اعتبار متن میشه یا بی اعتباریش؟
از نظر من بی اعتباری.چرا اصلا باید حرف یک کاهن واسه من مهم باشه.یا این که حرف درستی مثل این چرا باید توسط یه کاهن بزرگ گفته بشه؟
ا
مفهوم پست به نظر من جالب بود اما با شیوه نوشته یکم مشکل دارم یعنی شاید این عنوان رو برای پست سریالی دوست ندارم
پاسخحذفعنوان های بهتری هم بود که میشد روش کار کرد این طور نیس؟؟....
@ رضا
پاسخحذفدر مورد کتیبه دوم به نظر من سلیقه است من ترجیح میدهم باشه یا یک عبارت دیگه جای اون بیاد . نظرت رو تا حدی قبول دارم ولی به نظر خودم چنین عبارتی باشه بهتره
در مورد کاهن و آخوند هم باید بگم که اینها خیلی فرق دارن . روحانیت در ادیان غیر ابراهیمی مبتنی بر شهوده در ادیان ابراهیمی مثل یهود و اسلام و مسیحیت مبتنی بر شهود نیست . روحانیون درس می خوانند و روحانی می شوند.در ادیان باستانی و کاهن ها اصل بر شهود و آموزش شهود و ارتباط با ماوراست .به عقل و نقل کمتر کار دارند.پس خیلی فرق می کنه. از جدی گذشته کاهنی که هزاران سال بعد رو پیش بینی می کنه بزرگ نیست؟
@ سارا
ممنون از نظرت .بله حتما عبارت های بهتری هم هست ولی این به نظر من رسیده فعلا .اشکالی نداره تو با عبارتی که دوست داری پست سریالی بگذار . فعلا جمع بندی نکردیم اینها جنبه آزمایشی داره. تو یک پست خوب با عبارت خوب مد نظرت بگذار و نظرها رو به سمت ان عبارت جلب کن
زروان@
پاسخحذفباشه من فکر کردم باید با این حتما بذاریم .... آخه خیلی سنگینه
سلام
پاسخحذفمنم نظرم مثل رضاست
با عرض پوزش ،از قالب خوشم نيومد.چيز جديد و هيجان انگيزي نداره.
خود پست خوبه.نويسندش بهتره :)
@ پارسا
پاسخحذفسلام پوزش نمیخواد دیگه . اگه از قالب خوشت نمیاد باید دست بکار شی تو یک قالب بهتر پست بذاری . راه دیگه ای نداره :))
زروان
پاسخحذفاول روشن کنم که هرگز به هیچ پیشگویی اعتقاد نداشته و ندارم چه از جانب کاهن چه اخوند چه هر کس دیگه.
به بیش بینی کمی اعتقاد دارم اونم فقط در صورتی که علمی و مبتنی بر علم باشه.
دوم هم این که خود پست یک کنایه طنزآمیز داره که با آوردن کاهن بزرگ و کتیبه دوم در تضاد قرار میگیره.کاهنان حتی به فرض پیشگو بودن طناز نیستند.اگه صرف کتیبه باشه میتونیم طنزش رو قبول کنیم که حتی نیشی هم به کتیبه زده اما کاهن دیگه کمی زمخته واسش.
پاسخحذف@ رضا
پاسخحذفمن اعتقاد دارم به پیشگویی ولی نه هر پیشگویی ای. شما باید به پیش بینی زیاد اعتقاد داشته باشی که :)
در مورد حذف کاهن بزرگ هم کم و بیش موافقم ولی میچیکو نیست باید نظر خود نویسنده رو هم بدونیم. کتیبه دوم به نظر من لطمه ای به طنز نمی زنه
زروان
پاسخحذفدر مورد پیش بینی نگرفتم منظورت رو.
در مورد حذف هم تمام اینها نظره و اصلا نیازی به اعمالش نیست.ما باید نقدمون رو از پست بگیم.حالا چه اعمال بشه چه نشه
واقعا عجيب هستند كه يه سانديس هم مي تونه گاهاً رأيشون رو عوض كنه و يه مقدار پول مي تونه باعث بشه كه به جاي اينكه كنار هموطنانشون واستن روبروشون واستن و ...
پاسخحذفعمو نگاه نه سانديس و نه مقداري پول نيست كه باعث اينكار ميشه.
پاسخحذفهمونطور كه توي دربند گفتي اين اعتقاداتشونه كه باعث ميشه طرف همه كاري بكنه مثل همون چيزايي كه اون روز گفتي
@پارسا
پاسخحذفعمو جان مي دونم من از يك بعد ديگه گفتم