دی ۱۴، ۱۳۸۸

سر نوشتن

مي نويسم الف ، تو الاف و اولوفت را دو دستي مي چسبي. مي نويسم ب ، بيمناك مي شوي براي داشته هايت . مي نويسم پ ، پنهانكاري مي كني با همه گان . ت ، ث ، ... ، ي ؛يا مرگ يا ذلت را پيش رويم مي گذاري.

۷ نظر:

  1. ..
    البته کاش مسایلی که سر نوشتن در به کسی نگو پیش میاد رو هم می نوشتی..!!

    پاسخحذف
  2. یک "می نویسم" قبل "ی" جا نیفتاده؟ . ایده خیلی جالبی بود با یک کم پرداخت بیشتر فرم و کلمه ها می توانست خیلی بهتر هم باشد.

    پاسخحذف
  3. @ برادر زروان
    اتفاقا جا نیفتاده بلکه برای اختصار و ایجاز نوشته نشده . اگر به نظرت مصادیق پرداخت بیشتر سراغ داری مطرح کن . شاید به کمک هم نسخه دیگری از این مطلب تهیه بشود .

    پاسخحذف
  4. @ برادر جنون جنوبی
    اینها که می گویم نظر شخصی من است که احتمالا اشتباه هم زیاد دارد ولی چون شما پیشنهاد کردید مطرحش می کنم
    * گفتن تو قبل از آلاف و اولوف لزومی ندارد به دو دلیل اول اینکه ؛ با حذف "تو"، جمله بعد از آن همانند جملات بعدی با حرف ذکر شده ( الف) شروع می شود و دوم اینکه از لحاظ معنایی هم تو زائد است ؛ می چسبی معنای تو را در خودش دارد
    * برای چیزی بیمناک شدن اشتباه است ، معمولا از چیزی بیمناک می شوند
    * پنهانکاری کردن با حرف اضافه "از" می آید نه "با". از همگان پنهان کاری می کنند.
    * به نظر من می نویسم قبل از " ی" را نمی توان به قرینه حذف کرد چون بین می نویسم قبلی تا "ی" چندین حرف نوشته شده است.و اگر بنا به حذف به قرینه لفظی یا معنوی باشد می نویسم قبل از "پ" هم زائد است.حتی اگر حذف می نویسم از نظر دستوری درست باشد از نظر زیبائی شناختی وجودش برای حفظ یکدستی و زیبائی متن لازم است.

    پاسخحذف
  5. درود بر جنون های جنوبی ماندگار

    پاسخحذف
  6. @ برادر زروان گرامی
    بابت پیشنهادهای سازنده و خوبت بسیار ممنونم . بله در رعایت حذف ها به قرینه معنوی و لفظی ایراداتی دیده می شود . که حتما اصلاح خواهد گردید . منتها در مبحث استفاده از حروف اظافه و نحوه ی رفتار با آنها مقداری سلایق شخصی و مقداری آزادی عمل در دستور زبان وجود دارد و چندان از دستورات صریح و منظبطی پیروی نمی شود . قاعدتا نحوه کاربرد مصطلح و رایج نمی تواند ملاک کار قرار گیرد .
    باز هم از شما تقدیر و تشکر می شود .

    پاسخحذف
  7. @ برادر رهگذر
    از ما هم صدهزار دورود . منتهای قضیه اینه که وضعیت پست آخری ام در جنون های جنوبی خیلی اسفناکه علی رغم این که بعضیا معتقدند شاهکاره خیر سرم !!!. ماندگاری پیشکش بردارید از اون حمیت انقلابی تان جهت رونق دادن به تازه ترین پستم در جنون های جنوبی بهره ببرید . جای دوری نمیره ها ( ضمنا لول!!!!! ).و

    پاسخحذف